تحقیق درباره مدیریت و اصول آن

این مقاله در مورد مدیریت و اصول آن است و به بررسی تعاریف، تاریخچه، عملکردها ، وظایف اصلی آن ، سطوح مدیریتی و کاربردهای عملی مدیریت در سازمان ها می پردازد. مدیریت شامل طراحی، سازمان دهی، رهبری، کنترل و بهینه سازی منابع انسانی و مالی است.

مدیریت – عبارتهای ساده است که به معنی عمل گردآوری و وارد کردن مردم برای انجام دادن اهداف – مورد نظر ، مدیریت تشکیل شده است . از طراحی کردن ، سازمان دهی ، جمع آوری منبع ، رهبری کردن و یا هدایت کردن و کنترل کردن یک سازمان ( گروهی از یک ماهیت یا موجودیت دیگر مردم ، و یا تلاش برای هدف به اجرا درآوردن مقصودی . منبع ( جمع آوری ، مواجه است با گسترش ، و استادانه به فال گرفتن منابع انسانی ، منابع مالی ، منابع تکنولوژیکی و منابع طبیعی و . )

مدیریت را همچنین می توان به فرد و یا افرادی عطف داد که عمل – مدیریت کردن را به اجرا در می آورند .

مفاد ( زمینه ها یا محتویات ) :

بررسی

-1 چشم اندازه ( زمینه ) تئوریکی

2- ماهیت کار مدیریتی

توسعه تاریخی

1- هنر جنگ سان – تی – زو

2- شاهزاده « نیکلو ماکیاول »

3- « ثروت – ملل ، آدام المیت »

4- قرن نوزدهم

5- قر ن بیستم

6- قرن بیست و یکم

موضوعات – مدیریت

1- عملکردهای اصلی مدیریت

2- تشکیل سیاست تجاری
1-2-3 چگونه سیاستها و استراتژی ها را به اجرا درآوریم .

2-2-3 توسعه سیاستها و استراتژی ها
3-2-3 در کجا سیاستها و استراتژی ها در فرآیند طراحی تناسب دارند .

3-3 سطوح مدیریتی و سلسله مراتب
4- نواحی و طبقه بندی ها و به اجرا درآوردن – مدیریت

5- نیز – مراجعه کنید .

6- مراجع

7- اتصالات – خارجی

بررسی ها ( توضیحات )
فعل مدیریت کردن از واژه ایتالیایی masneggiare بدست آمده ( سرکار داشتن با – بویژه یک اسب ) . که در عوض از کلمه لاتین mannus ( هند ) ، مشتق می شود . واژه فرانسوی mesnagement بر توسعه یافتن در معنی واژه انگلیسی مدیریت در قرون هفدهم و هجدهم ، تاثیر داشته است .

چشم انداز تئوریکی :
مری پارکر – فولت ( 1933 – 1868 ) ، کسی که موضوعی را در اوایل قرن بیستم نوشت ، مدیریت را به عنوان هنر گردآوری کردن کارهای انجام شده توسط مردم تعریف کرده است . فرد همچنین می تواند فکر کند در عملیاتی بودن – مدیریت به عنوان عمل بررسی و سنجش کیفیت در یک اصول – منظمی و انطباق دادن برخی طرحهای – اساسی ، و یا به عنوان عملکردهای انجام شده برای رسیدن به هدف ، از قبل تعیین شده . این حتی در وضعیتهایی به کار برده می شود ، جایی که طراحی کردن به اجرا در نمی آید . از این پرسپکتیو مرد فرانسوی به نام هنری – فایول ، مدیریت را تشکیل شده از چند عملکرد ، پنداشته است :

1– طراحی کردن

2- سازماندهی

3- رهبری کردن

4- تشریک مساعی کردن

5- کنترل کردن
با این وجود ، برخی از مردم ، این تعریف را در حالی مفید یافته اند که بسیار کوته فکرانه است . عبارت « مدیریت » چیزی است که مدیریت انجام داده که در سطح گسترده ای رخ می دهد و پیش بینی کردن مشکل تعریف مدیریت را ، ماهیت – انتقال یافته تعاریف ، و اتصال دادن عملکردهای مدیریتی با ماهیت موجودیت مجموعه صنفی ( کادر ) و یا طبقه – مدیریتی ، می باشد .
یک عادتی که توسط آن مدیریت را معادل «« مدیریت – بازرگانی » دانسته ، و بنابراین مدیریت را در مکانهای خارج از بازرگانی دانسته ، و برای مثال در خیرات و در بخش عمومی . خیلی واقعیت گرایانه ، با این وجود ، هر سازمان می بایستی کار خودش را مدیریت کند ، فرآیند های مردمی ، فن آوری و غیر را ، برای اینکه مفید واقع شدن آن را به حداکثر برساند . با این وجود ، بسیاری از مردم به دانشکده های – دانشگاهی عطف و رجوع کرده ، که مدیریت را به عنوان یا مثل « مدارس – تجاری » ، آموزش می دهند . تعدادی از موسسه ها ( مثل مدرسه تجاری هاروارد ، از آن اسم استفاده می کنند ، در حالی که موسسه های دیگر ( مثل مدرسه – مدیریت یال ) واژه انحصاری تر « مدیریت » را استفاده می کنند .


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.